یزدفردا "زورخانه حضرت ابوالفضل(ع) يزد در محله قدیمی یزد یکشنبه بیست و یکم بهمن 1387 با حضور جهان پلوان حسين رضازاده مدير تيم‌هاي ملي فدراسيون وزنه‌برداري كشور و قهرمان صاحب نام ایران و جهان ، استاندار یزد و جمعی از مقامات استان و علاقمندان به ورزش باستانی مورد بهره‌برداري رسيد.
به گزارش خبر نگاریزدفردا "احمد كمالي، مدير كل تربيت بدني استان يزد در حاشیه افتتاح زورخانه حضرت ابوالفضل(ع) محله خلف باغ يزد به خبرنگاران گفت: این طرح ماحصل ترميم و مرمت يك آب انبار قديمي است که با مساحت 250 متر مربع، مجهز به سرويس بهداشتي، رختكن و سيستم سرمايشي و گرمايشي است.
وي با اشاره به ساخت 20 زورخانه جديد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري در استان يزد،گفت:هر يك از اين زورخانه‌ها با اعتباري بالغ بر 130 ميليون ريال ساخته و به امكانات مورد نياز تجهيز مي‌گردد.
علی دوستان ، مدیر رورخانه تکیه ابوالفضل (ع) خلف باغ یزد هم در گفتگو با خبرنگاران یادآور شد: این زورخانه به همت و تلاش اداره کل تربیت بدنی استان، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان و با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد و حمایت خیرین آماده بهره برداری شده است.
دوستان خاطر نشان کرد: این مجموعه در جوار حسینیه ابوالفضل(ع) محله خلف باغ یزد واقع شده که سالهای پیش توسط مرحوم حاج محمد حسین ورشویی خریداری شده است حتی گودی هم در وسط مکان برای زورخانه مهیا شده بود ولی این امر محقق نشد.
مدیر زورخانه افزود: این طرح اولین بار در جلسه ای در مورخ 4 شهریورماه 1387 به تصویب رسید و کمتر از شش ماه با حمایت بیدریغ مجموعه توانستیم زورخانه را مهیا سازیم که از همه عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم.
ورزش باستانی در استان یزد دارای قدمت بسیار زیادی است و پهلوانان نامی در تاریخ استان یزد به چشم می خورند که در سطح منطقه و کشور صاحب نام و آوازه ملی بوده اند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا